Dani Alves går med i
danske Liiteguard

Liiteguard vil sikre, at flere kan dyrke den sport, de elsker

 

Danske Liiteguard er på en spændende vækstrejse, og verdens mest vindende fodboldspiller, den 39-årige Dani Alves er hoppet med på rejsen hen imod ansvarligt, funktionelle produkter. For Dani Alves er blevet en del af ejerkredsen. Og som Christopher Geertsen siger det: ”Vi er nu ét skridt tættere på drømmen om at sikre, at flere kan dyrke den sport, de elsker.

”Vi er på en lang rejse med Liiteguard. Det er en rejse uden endestation, og med Dani ombord er vi nu et skridt tættere på drømmen om at sikre, at flere kan dyrke den sport, de elsker”. Det siger Christopher Geertsen, der i 2017 stiftede Liiteguard sammen med Nicklas Falkesgaard Pedersen.

At de nu har fået verdens mest vindende fodboldspiller, Dani Alves med i ejerkredsen, kan kun beskrives med ét ord: Vildt.

”Vi troede faktisk ikke selv på det. For det er næsten for godt til at være sandt”, siger Christopher med et smil og fortæller historien om, hvordan det kunne lade sig gøre, at Dani Alves nu er en meget aktiv og givende del af Liiteguard.

I 2019 var både Neymar og Mbappé skadede i PSG. Liiteguard tog kontakt til klubbens fysioterapeut med tilbuddet om at fremsende nogle Pro Tech strømper, som man mente kunne hjælpe de to stjernespillere.

”Der gik 6-7 måneder, og vi hørte ingenting, indtil en dag, hvor en ung fyr postede, at det da var vildt at se Dani Alves – en af verdens bedste fodboldspillere – med strømper på fra danske Liiteguard.  Det var slet ikke gået op for os. Så vi tog fat i den tidligere landsholdsspiller Thomas Sørensen, der er en del af ejerkredsen i Liiteguard, han skrev til Dani Alves, og bolden begyndte at rulle.

Faktisk viser det sig, at da Dani Alves spillede for PSG havde han problemer med sin akillessene efter et ankelvrid, der betød, at han missede at spille VM for Brasilien. Siden har han haft ondt i akillessenen. Liiteguard-strømperne lå jo hos PSG, og Dani Alves valgte at teste dem med så stor succes, at da han flyttede fra PSG til FC Barcelona, var det eneste han tog med sig fodboldstøvlerne og strømperne.

Og da han skiftede klub til Sao Paulo i Brasilien, var strømperne med i bagagen.

I mellemtiden havde Liiteguard udviklet en ny og innovativ indertight, som er udstyret med en ny verdenspatenteret hofteteknologi. Dem ville Dani Alves også gerne teste.

”Der gik yderligere fire-fem måneder, så ringede hans manager og sagde, at Dani gerne ville mødes med os; at han gerne ville være en del af Liiteguard. Jeg havde jo hørt, at Ronaldo får 7,2 millioner kroner for et post på Instagram, så forventningerne om et samarbejde var ikke høje. Men vi tog afsted – om ikke andet så for oplevelsen”, fortæller Christopher.

Han havde selvfølgelig forberedt et pitch, men halvvejs igennem det, brød Dani ind: ”Alt du siger, ved jeg, for jeg har selv prøvet produkterne. Jeg vil gerne investere i Liiteguard, og være en del af det”.

Det næste, der fløj ud ad munden på den meget overraskende Christopher var: ”Hvorfor?”.

Og svaret overraskede lige så meget: ”Jeg tror på filosofien om at forlade verden et bedre sted, og jeg vil gerne motivere mennesker. I har hjulpet mig, og tanken om at jeg kan hjælpe mine gode venner, min søn og andre sportsfolk vil være en glæde”, sagde Dani Alves, som Christopher beskriver som en mand, der brænder for det, han beskæftiger sig med.

”Og så er han et godt menneske. Det er svært at beskrive, men man kan mærke det, når man møder et menneske, der bare har hjertet på rette sted”.

Dialogen kørte otte-ni måneder, og på allerbedste danske vis, fremsendte Liiteguard en fyldestgørende kontrakt. ”Det har vi grint af siden, fortæller Christopher, for som Dani siger: ”I er et dansk brand, og danskerne er kendt for deres loyalitet. Faktisk læste jeg slet ikke den lange kontrakt, inden jeg skrev under”.

Og med det, fik Liiteguard en ny medejer. Dani Alves ejer ifølge virksomhedsregisteret mellem 4,99 og 9,99 pct. af Liiteguard, og med det har den danske, lidt nørdede virksomhed fået adgang til Dani Alves’ 51 millioner følgere på de sociale medier.

”Den dag, vi annoncerede samarbejdet, vækstede antallet af besøgende på vores hjemmeside med 800 pct., og det er da dejligt at have fået mere trafik her”, siger Christopher beskedent.

 
Folk skal kunne gøre en forskel

Han fortæller, at han og Niklas faktisk ikke er drevet af det kommercielle aspekt – snarere af muligheden for at gøre en forskel.

”Jeg måtte selv stoppe en lovende fodboldkarriere på grund af en skade, og kan vi hjælpe andre med, at det ikke sker, er vi nået langt”. Det betyder også, at samarbejdet med Dani Alves ikke umiddelbart vil betyde en større ændring i brandets sortiment.

”Vi har funktionelt, performancedrevet løbetøj i kollektionen, og det har fået et fashionløft med flere farver og et mere udtrykt design efter at Dani har involveret sig i produktudviklingen, men vi skal ikke designe fritidstøj. Vi holder os til det, vi kan”.

Én af de ting, Dani også faldt for i forhold til Liiteguard er brandets arbejde med ansvarlighed. Faktisk fortæller Christopher, at det var en afgørende faktor for Dani, at Liiteguard er knivskarp på ansvarlighed. Ikke mindst fordi Dani Alves er Brasiliens repræsentant i Planet Earth Foundation, og miljø og klimaforandringer ligger ham meget på sinde.

Liiteguard DNA’et

Liiteguard har altid udviklet sine produkter i samarbejde med fysioterapeuter og topatleter, og Dani Alves er da også inde over virksomhedens eksisterede produkter.

”Det betyder meget for ham at være med til at produktudvikle, og han skriver mails midt om natten med forslag og ideer. For os, er det da en kæmpe anerkendelse, at en verdensstjerne, der normalvis får alle de gratis produkter, han vil have, rent faktisk gerne vil betale for at bruge vores”.

Liiteguard er endnu i sin spæde start. Virksomheden blev etableret i 2017, men de to stiftere, der er produktnørder til fingerspidserne, har dog allerede store forhandleraftaler med bl.a. Unisport, sport24, Intersport og andre. ”Vi er et NOOS-brand, og vi har altid et lager, vores forhandlere kan trække på.

Men selv om virksomheden ikke er mere end fem år gammel, har man en professionel bestyrelse, som bl.a. de tidligere fodboldspillere Thomas Sørensen og Jacob Poulsen er en del af.

Produkterne henvender sig faktisk primært til løbere. ”I fodboldverdenen er der en barriere, der er svær at bryde, samtidig er fodboldspillerne i højere grad opdraget til at passe på ikke at få skader, mens løbesporten er mere eksponeret. Mange løbere er motionister, og det er motionisterne, der i måske endnu højere grad end topatleterne, har brug for os”.

 

Vi satser på forhandlerne

Liiteguard er ikke tilhænger af overforbrug og derfor støtter de ikke op om rabatter på vejledende priser på egen webshop. ”Det allermest ansvarlige er, at forbrugeren køber en vare, som vedkommende er glad for, så den bruges så lang tid som muligt”, lyder det.

Lige nu er Liiteguard i gang med at få en B Corp certificering, men det er dog en lang proces.

Ideen med en B Corp certificering er at redefinere succes i erhvervslivet og opbygger en mere inkluderende og bæredygtig økonomi. 

B Corps gennemgår en frivillig certificeringsproces af B Lab, en non-profit organisation, der udvikler standarderne for virksomhedernes ansvarlighed, transparens og sociale- samt miljømæssige impact. Med flere end 2.700 certificerede B Corps i mere end 50 lande, er B Labs mål at ”redefinere erhvervslivets succesparametre”. 

 

Telefonerne var rødglødende

Lige efter at samarbejdet med Dani Alves var blevet annonceret, var telefonerne rødglødende på Liiteguards kontor i Åbyhøj. Pludselig bød rigtig mange ind og ville gerne være en del af rejsen.

”Men Liiteguard har ikke ændret sig. Vores passion er at hjælpe så mange som muligt, og B2B-leddet er vores samarbejdspartnere. Vi er dem, vi er, og vores loyaliteter er vigtige for os. Vores mål er ikke at booste brandet unaturligt, men at beskytte brandet og vækste det med de rigtige samarbejdspartnere”, fastslår Christopher, der tilføjer: ”Vi er her for at bygge et brand, der for os er en livsinvestering. Derfor er virksomhedens kendetegnet af kvalitet og loyalitet, og det vil den fortsætte med at være”.

Og Christopher mener, at den succes, man har skabt med forhandlerne i Danmark, er skalerbar til udlandet. Derfor er planen at rulle Liiteguard ud i Tyskland og Holland. Her leder man dog stadig efter de rigtige mennesker, at samarbejde med. I Sverige lanceres netop nu et stort samarbejde med en svensk wholesaler omkring Liiteguard, og samtidig har man kontakt til en stor mexicansk wholesaler – der hvor Dani Alves spiller – som også gerne vil være med.

På forbrugersiden har interessen også været stort siden Liiteguard indledte samarbejdet med Dani Alves.

Dog fortæller Christopher ærligt, at det ikke har afspejlet sig kraftigt på bundlinjen.

”Når vi samarbejder med wholesalers er det jo på godt og ondt, så når de ligger under index, følger vi den udvikling”.
”Men Liiteguard kræver den vejledning, som de fysiske butikker kan give. De er selvfølgelig udfordret af e-commerce på pris, men netop derfor skal de leve af den service og den know how, de kan tilbyde. Præcis det samme som os. Og med Dani Alves med på vognen håber vi naturligvis, at vi kan skabe en god forretning og på alle måder bæredygtig forretning for både os selv og for vores samarbejdspartnere i fremtiden”, slutter Christopher.

Bliv medlem allerede idag og få del i de mange lukrative medlemsfordele

Som medlem af Sportsbranchen Dk’s kan du drage stor fordel af vores lukrative fordelsaftaler, som sikrer dig de mest attraktive vilkår og bedste priser på en række produkter og serviceydelser.

Rådgivning

Bæredygtighed

forest, tree stump, moss-7429841.jpg

Miljø & CSR

Agenter og distributører

investment, concept, business-5241253.jpg

HR jura

Handelsjura & IPR

Persondataforordning

Told & international handel

Nyttig info

Se eksempel på EXCLUSIVE video her

Se eksempel på fotos nedenfor

Se eksempel på ADVANCED video her

Se eksempel på BASIC video her