Forandring skaber nye, spændende muligheder …
Hvad står sportsbranchen overfor lige nu? Leverandørerne får desværre ikke helt de ordrer de forventer, da butikkerne har for store lagrer, og de har svært ved at få bund i dem.
Indekstallene for salg ud af butik eller online har fundet et leje, og sammenlignet med 2019 – altså lige før Corona, ser det ganske pænt ud lige nu.
Så det næste halvår, er et spørgsmål om at få de forskellige nøgletal til at passe, så vi kan vende retur til en normal dagligdag.
I mellemtiden er her lidt læsestof, og her får I en lille teaser på, hvad “SportLink” august byder på:
- Hos Sports Group Denmark er man langt fremme med ESG-arbejdet. ”Det er nødvendigt, at vi passer på verdens ressourcer – både de menneskelige og miljømæssige. Vi ser det som en forpligtelse som virksomhed, men det er også vores ’licence to operate’ i fremtiden”, siger Kristina Vigen, der er ESG-specialist hos Sports Group Denmark. Vi har bl.a. spurgt hende, hvordan man som mindre virksomhed bedst kommer i gang med at arbejde med ESG.
- Cirkulært løbetøj er fremtiden lyder det fra Linh Ma Bessing, der står bag Fabricaid og det cirkulære løbetøjsbrand Conscious Warrior. Det handler om miljømæssig impact. Om få år må man ikke længere brænde tekstiler, i stedet skal der tænkes cirkulært. Og netop dét har Conscious Warrior gjort. I den danske virksomhed er impact en af grundstenene. Lige nu gælder det løbetrøjer til store løb, der kan returneres til ejeren og genbruges ved hjælp af en chip og afvaskeligt tryk, men det gælder også leje af t-shirts til events. Og udviklingen stopper ikke…
- Hour 7 & Saysky – at finde balancen I fremtiden for ultraløb. Hour 7 Ultra-teamet og Saysky har arbejdet sammen i lidt mere end et år nu. Bundet sammen af en kærlighed til sporten og en fælles mission om at støtte amatøratleter. Hour 7-teamet er netop vendt hjem fra en træningslejr, hvor de har testet den nye Flow kollektion. Flow er den nye high performance serie til løbere, som kræver det bedste af det bedste med hensyn til lethed og åndbarhed. Vi har bedt team manager og performance coach, Robbie Britton, om at reflektere over fremtiden for ultraløb, og hvordan man kan finde balance i dette, når man bare er en normal ”ni til fem” person.
- Arne Juul – en af ”sværvægterne” i den danske Sportsbranche er gået på en velfortjent pension efter mere end 47 år i branchen. Han har arbejdet i den danske sportsbranche altid – siden 01.07.1976 og med kun 2 Brands: Adidas i 37 år & New Balance i 10 år. Arne er ikke “Hr. Hvem som helst” – han har virkelig sat sine fodspor i sportsbranchen, og derfor synes vi, at vi også her fra redaktion, at vi vil hylde Arne, og ønske ham alt godt på sin vej fremover. Vi har modtaget et par “funfacts” om Arne, som vi gerne vil dele med jer her. Nogle af dem er af arbejdsmæssige karakter og andre mere personlige. Faktum er, at de alle giver et meget godt billede af, hvem Arne er.
Vi ønsker god læselyst!
Sommerhilsen Dan & Maria
https://ipaper.ipapercms.dk/Sportsbranchen/sportlink-nr-3-2023/-/embedded/perspective/spread/1/